ARTE Europe WeeklyPoland's Transformation: Black Sheep to Mr. Europe?
A year after ousting right-wing populists from power, Donald Tusk has mended Poland’s strained ties with the EU and vowed to restore the rule of law. His pro-European stance has earned him the moniker 'Mr. Europe' as his government assumes the EU Council presidency for the next six months. But progress on his ambitious domestic reform agenda has been sluggish, leaving some to question if Tusk can deliver on his pledges. Observers warn that his leadership’s fate hinges on the presidential election in May.