ARTE Europe WeeklyIs Islamophobia in Europe getting worse?
Racist and Islamophobic riots broke out in England in August after fake news spread about a violent attack. The same happened in Spain just weeks later – with online disinformation fanning the flames of Islamophobia. In France, some French Muslims are considering leaving the country to escape what they see as growing anti-Muslim sentiment. Just how deeply-rooted is Islamophobia in Europe?