ARTE Europe WeeklyMpox: Another test for vaccine equity
A new strain of mpox, a highly contagious disease that can be fatal, has spread across 15 countries in Africa, with one case also detected in Europe. The WHO is calling for international solidarity with affected countries and help in providing the vaccine. In this episode, we look at what mpox is and how it is spread, as well as how the international community is reacting.