ARTE Europe WeeklyEurope’s Great Housing Crisis
Countries across the European Union are grappling with the worst housing crisis in decades. A perfect storm of factors led us to this point: an already existent housing shortage, a war, an energy crisis, high interest rates and building costs, and a rise in the cost of living. Everyone, from students to pensioners, is affected. We compare the situation across Europe and ask what can be done about it.