ARTE Europe WeeklyFootball’s #MeToo moment highlights sexism in European sport
Spain’s historic win in the Women’s World Cup was overshadowed by scandal after Luis Rubiales’ non-consensual kiss of striker Jenni Hermoso. It’s had a ripple effect across sport in Europe, shining a light on deep-rooted inequality, from pay gaps to poor work conditions and cases of sexual assault.