ARTE Europe WeeklyAbaya ban divides France
A ban on the Abaya dress in schools has sparked a debate about islamophobia and racism in France. Behind the decision, a piece of 1905 legislation that was supposed to bring people together but critics today say the opposite is true. This week, Arte Europe Weekly asks whether this law can be adapted for a diverse society.