ARTE Europe WeeklyClimate Protests / Pet Laws / Arthropod Art
In the German capital, provocative protests over climate change are grabbing all of the headlines, but are we seeing a split between the political and activist arms of the climate movement? We delve into the tricky ethical area of animal welfare, as new anti-abuse pet laws sweep across Europe, drawing praise and criticism. Lastly, we find out why a French art collective is creating arthropod sculptures from recycled musical instruments!