The Planet of the ApesA Milestone of Science Fiction
What would happen if the primates took over? Since the first film was released in 1968, the Planet of the Apes franchise has asked questions of contemporary society through the prism of an audacious sci-fi story. A fascinating focus on a hugely sucessful pop-culture phenomenon.