Israel: A Divided Society?ARTE Info Plus
In January 2023, the Netanyahu government put forward reforms to the Israeli Supreme Court. This overhaul of the judicial system has provoked unprecedented protests in Israel. For its opponents, it threatens democracy. For its defenders, it rebalances power between government and the judicial system. Can the deep divisions within Israeli society be reconciled?