Twist - Thomas Mann Forever!Caspar David FriedrichTowards the Infinite
Caspar David Friedrich 1774-1840) was the most important painter of German Romanticism, today he is one of the most famous artists in the world. This documentary sheds new light on Friedrich's work, illuminates the themes of his art and the significance of his relationship with nature, with the help of art historians and contemporary artists.