Luigi NonoThe Sound of Utopia
Venetian composer Luigi Nono (1924-1990) is considered one of the major figures of post-war avant-garde music. A committed Communist, Nono was also revolutionary in his approach to composition, which he sought to put in service of his ideas, making remarkable contributions to opera and electronic music.