Wild EuropeThe Scottish Highlands
Covering more than 25,000 square kilometres of rugged mountains, the Scottish Highlands offer iconic landscapes of moorland, dense coniferous forests and vast meadows. These ecosystems may seem wild, but they have been shaped and carefully manage by mankind for over eight thousand years.