City Country CultureJanis Joplin, The Texan Meteorite
Janis Joplin's music was forged by her native Texas and neighbouring Louisiana. The oil-rich conservative southern state of Texas was stifling to her, and her urge to flee drove her to become the iconic San Francisco hippie and darling of Woodstock. From folk sounds to heartbreaking blues, Janis Joplin's musical rise was meteoric. And like a meteor, her life burned brief and bright.