Georg Friedrich Handel: Giulio CesareAt the Dutch National Opera
Power struggles, love and betrayal: these are the pillars on which Georg Friedrich Handel’s Giulio Cesare rests. Starting with Nicola Francesco Haym’s rich libretto, this most English of German composers weaves a lavish work in which passion and politics intertwine. A myriad of historical and mythological figures clash in this opera seria in which, despite Tolomeo’s scheming, nothing will undermine the love between Julius Caesar and Cleopatra, nor prevent the accession of the latter to the throne of Egypt.