Re: Why Doctors Are Leaving Turkey
Turkey is facing a massive brain drain. While in the past it was mainly low-skilled workers who tried their luck abroad, today many engineers, computer scientists and doctors are now leaving the country. In 2023, there were more than 3,000 requests from doctors to move abroad, mainly to Germany, three times as many as five years ago.