Secrets of the SurfaceThe Mathematical Vision of Maryam Mirzakhani
Mirzakhani’s contributions are explained by leading mathematicians and illustrated by animated sequences. Mathematical colleagues from around the world, as well as former teachers, classmates, and students in Iran today, convey the deep impact of her achievements.