Daniel Hope and Alexey Botvinov
With the Ukrainian city under attack, the Odessa Classics festival cannot be held there. As a sign of solidarity, Estonia has offered to welcome the festival with Tallinn hosting this year. The Estonian National Symphony Orchestra, conducted by Olari Elts, will open this year’s edition with pianist and festival president Alexey Botvinov and violinist Daniel Hope in works by Pärt, Mozart, Britten and Silvestrov.