Stalin: Life and Death of a Dictator (1/5)Stalin, Lenin and the Revolution
28 February 1953. Joseph Stalin is not in the Kremlin but in his dacha, 15 km from the centre of Moscow. This is where he has been spending most of his time for many years now. His days are routine and paranoid. The soldiers protecting hm are always ready to intervene. That evening, as is often the case, he gathers his four trusted comrades around him, none of them suspecting that it will be the last time.