City Country CultureDublin, the City of Samuel Beckett
Samuel Beckett had a complex love-hate relationship to his native Ireland, and its mixture of bourgeois norms and extreme urban poverty. Born in Dublin, the winner of the Nobel Prize in Literature left his homeland at the age of 28 for Paris. But Ireland's presence looms large in his entire body of work.