Climate TrialsCould Lawyers Save the Planet?
As the effects of climate change become ever clearer, some individuals are suing governments and multinationals for their right to a liveable climate.In several German cities, judges are hearing cases against the car industry and in Paris the French courts have set a deadline for the government to change its environmental policy. Can climate lawsuits like these change environmental policy?