ARTE ReportageTransnistria: Back to the USSR
It has its own currency, flag and government. Yet the state of Transnistria is not recognised by the international community. Wedged between Ukraine and Moldova, 450 kilometres long and a few dozen kilometres wide, it claimed independence in 1990.