Kasparov: Chess Rebel
Forty years after Garry Kasparov became the youngest world chess champion of all time, this film traces the extraordinary life and career of a golden child of the Soviet Union. Thanks to his outstanding genius, charisma, and his resistance to the communist regime, Kasparov has become a global icon.