Geopolitics of Inflation
The Long Breakup is a feature length documentary about Ukraine’s struggle to escape Russia’s embrace, leave its Soviet past behind and become a truly independent nation. Ukrainian-American journalist Katya Soldak, of Forbes Magazine, now living in New York City, tells the story of her home country as it exits the USSR, works through two revolutions, and endures a war with Russia—all through the eyes of her family and friends in Kharkiv, Ukraine.