Peter Hujar's Gay New YorkCity Country Culture
Underground American photographer Peter Hujar dedicated his career to capturing New York's nightlife and figures in the gay community. In the early 1970s, New York was where young queer people came to find freedom, self-expression and friendship, in an era that was still extremely socially repressed.