Mapping the WorldEU-China Summit: The Psychology of War
The European Union and China held a summit at the beginning of April to address Beijing's close relationship to Moscow in the wake of the Ukraine war. Also on the agenda was the question of the Sino-European Investment Agreement (suspended in May 2021), and Chinese anger over Lithuania's decision to gave Taipei the right to a representative office in Vilnius, under the name of Taiwan.