Heatwaves in Spring
On March 18, Joe Biden and Xi Jinping had a long-awaited talk about Ukraine. On the one hand, Beijing said it was "opposed to the war", calling for "dialogue with Russia"; on the other, Washington tried to dissuade China from helping Russia circumvent its economic isolation. In short, a diplomatic standoff, with the issue of Taiwan looming large in the background.