Mapping the WorldUkraine: Chinese-Russian Relations
China-Russia is the alliance that frightens the West: on the one hand, the most populous country in the world; on the other, the world’s largest. China has refused to condemn the invasion of Ukraine and Foreign Minister Wang Yi has declared the friendship between the two states as 'rock solid'.