Poland: The Vistula Spit Canal
Access to the Vistula Bay by ship without having to pass through Russian territorial waters is now possible with the completion of the Vistula spit canal, a flagship project of the Polish government. Many poles are proud of the feat of engineering while others are concerned about the environmental consequences.