Dispatches From Ukraine: Local Journalists ReportThe Heritage of the Cassocks
A hundred years ago, the Ukrainians of Kholodny Yar fought against the former territory of Moscow. The soldiers were called Cossacks, their commanders were Atamans. The forces were unequal but the exploits of Kholodny Yar became legend. Their songs echo the war of today. A report by Ukrainian journalists Natalia Nahorna, Ihor Siry and Iryna Krylenko for TSN 1+1.