Dispatches From Ukraine: Local Journalists ReportOrphans of War
In Ukraine, at least 800 children have been orphaned by the war. Others have been separated from their families during the evacuations. Kyiv is trying to simplify the administrative procedures to allow these children to be adopted or fostered. A report from Kharkiv by our Ukrainian colleagues Iryna Markevytch, Andrii Marchenko and Gennadiy Shulga for TSN 1+1.