Dispatches From Ukraine
Since its foundation, the Orthodox Church of St Nicholas in Kiev has been subordinate to the Russian Patriarchate. But after the start of the war, the pro-Russian Father Valéry was asked to leave. The Ukrainian Orthodox Church is now in charge. A report by Ukrainian journalists Valentina Dobrota and Oleg Borchtchevski for TSN 1+1.