The Defenders of Kharkiv
According official figures, hundreds of historic monuments including churches have been damaged or destroyed by Russian shells or tanks. Many museums have also been looted. Investigations are underway as the destruction of cultural heritage is a war crime. Report by our Ukrainian colleagues Alla Khousynivsk, Sergii Osadtchiouk, Ivan Pavlovytch and Andrii Khloust for TSN 1+1.