Dispatches From Ukraine: Local Journalists ReportDemining Chernobyl
The Russian army occupied the main building of the Chernobyl power plant for five weeks before leaving the site on 31 March. But when they left, the Russian troops booby-trapped the site, leaving many mines. On site, Ukrainian deminers are trying to secure the are,, despite the high levels of radioactivity. Reported by our Ukrainian colleagues Marharyta Potapova and Andri Vetochkine for TSN 1+1.