Russian Journalists ReportRussians Seek Refuge in Turkey
It is impossible for them to stay in Russia. For these Russian citizens opposed to the Kremlin, the outbreak of war in Ukraine and the new laws restricting freedom of expression have forced them to leave everything behind. Their destination: Istanbul, as Turkey did not require a visa. It is a difficult exile with a host country that does not consider them as refugees and a homeland that views them as pariahs.