When Children Play War
Phosphorus bombs are incendiary weapons whose use is prohibited against civilians, but not against military targets, according to international conventions. In the Donetsk region of eastern Ukraine, locals claim that the Russian army are using these weapons on residential areas. This report was shot on 12 April in Marinka by our Ukrainian colleagues Oleksandr Motornyi, Danyelo Lysenko and Sergii Shportylo for TSN 1+1.