The Unofficial First Female PresidentCity Country Culture
In 1919, towards the end of Woodrow Wilson's second term in office, his health took a serious turn for the worse. Instead of turning to the vice president, his inner circle turned to his wife. Edith Wilson became the de facto unofficial leader of the United States. An extraordinary turn of events that went largely unnoticed by the US public.