The Last 'Witch' in EuropeCity Country Culture
Picture-perfect Klöntal in the Swiss canton of Glarus has deep blue lakes, snow-covered mountains and cows. But its pretty landscape belies its dark past. At the end of the 18th century, Anna Göldi was tortured and executed for being a witch. Her treatment was politically motivated, and her killing sparked outrage across Europe.