Re: A Race against the clockDemining Ukraine
Explosive remnants of mines and other devices scattered in conflict zones often look harmless - but civilians unlucky enough to step on one are either killed or maimed. Since the Russian invasion of Ukraine, much of the countryside is now littered with unexploded bombs that could kill the innocent and unwary. Teams of professionals and volunteers painstakingly comb the soil inch by inch to rid the country of this fast-spreading scourge.