Re: Christians in Turkey
Sister Hatune dreams of single-handedly bringing her deserted village back to life to make her father's deathbed wish come true. A Syrian Orthodox nun, Hatune Dogan was born in 1970 in the village of İzbırak, in southeastern Turkey. 270 Christian families lived there, but when fighting broke out between Kurdish PKK militias and the Turkish army in the 1990s, they were stuck in the middle and the entire community fled.