Re: Choosing Death
Zoraya is just 27 years old and wants to convince a doctor to help her die. She suffers from depression. She has a partner, a comfortable home, and several cats, but life feels unbearable to her and she wants it to stop.
Actress Ursula Andermatt meanwhile has terminal breast cancer. She's afraid of a painful, undignified end and wants to choose when she dies.