Re: Emigrants in Greenland
33 years ago, Max Audibert left his hometown Marseille to live and hunt like the Inuit in Greenland. For 10 years, he hunted with them in the ice and cold, wanting to discover their way of life first-hand rather than through books. The 53-year-old Frenchman still lives in Tiilerilaaq, the only inhabited settlement in the Sermilik Fjord, with about 70 residents. There are no roads or even running water, and the loneliness is not always easy to bear, but Max now has access to the internet. He is a teacher and runs the village school, realising he was needed rather than choosing this profession.
Most of Greenland's 56,000 inhabitants live in the west and the capital city of Nuuk. Verena moved there for her Master's thesis in 2016 and is now a head of HR at state-owned Royal Arctic Line. She has embraced the Greenlandic work culture.