The Devil in the Flesh by Raymond RadiguetThe Romance that Scandalised a Nation
French author Raymond Radiguet was just 20 when he died from typhoid fever, cementing him as a tragic, scandalous figure in French literary lore. His novel The Devil in the Flesh is the shocking story of Marthe, whose husband had gone to the front to fight in World War One. She embarks on a torrid love affair with a 15 year old boy with terrible consequences. Published just five years after the Great War, it shocked and outraged France.