Charlton Heston: Radical to Right Wing
Charlton Heston played heroes in classic Hollywood films. His imposing physical presence lent gravitas to roles such as Ben Hur, Moses and George Taylor in Planet of the Apes. Outside of acting he also made his mark as an activist. He strongly supported the civil rights movement in the 1960s before moving rightward in later life to become the spokesman of the National Rifle Association. A portrait of a classic Hollywood actor and an American icon.