ARTE ReportageKenya: Protect Animals, or Humans?
Human-wildlife conflicts are on the rise in Kenya, as in the rest of the world. The source of the conflict is man and animal competing for the same scarce space and resources. As the human population continues to grow and urban development creeps into the countryside, conflict between wildlife and people will only increase.