Ireland's East Coast by TrainFragile and Beautiful MediterraneanThe Strait of Messina
The waters of the Strait of Messina, which separates the Italian peninsula from Sicily, are virtually unexplored due to the powerful currents generated by the meeting of the Ionian and Tyrrhenian Seas, currents which also supports an exceptional biodiversity.