Panic in the BalticRussia, Europe and NATO
After the end of the Cold War, the Baltic was viewed almost as a quiet backwater. A nice place to visit to see charming Hanseatic cities and sandy beaches. But since the war in Ukraine the Baltic sea, bordered by eight European Union countries as well as Russia, has become a hot spot of world geopolitics. And tensions are high.