Walter Braunfels: The BirdsAt the Opéra national du Rhin
Two friends set off in search of art and love in the realm of the birds, which is as colourful as it is unreal. At first glance, Walter Braunfels’s Late Romantic opera Die Vögel (The Birds) has all the ingredients necessary of an amusing adventure story. But then the opera takes an unexpectedly serious turn in the form of some oblique allusions to the First World War. This new production at Strasbourg's Opéra national du Rhin is the work’s French premiere!