The City of Others - By Roser CorellaThe Female Directors Documentary Competition
Almost daily a steady stream of young girls queues up at Addis Ababa and Dhaka international airport, destination Beirut. all long for a new life abroad with promises of high wages and a good job. Yet for most that dream becomes a nightmare as they forced into prostitution or a slave-like existence as housemaids working 20 hour days without pay. A thought-provoking look of the exploitative working conditions for migrant domestic workers hired under the Kafala system in Lebanon.