The Femme Fatale in ArtGraham Green's HavanaCity Country Culture
In the 1950s, Havana was the Babylon of the Caribbean. At night it turned into a paradise for illegal business, hard liquor cocktails and wild parties. The traveler, journalist and occasional spy Graham Greene had already achieved notoriety with his work The Third Man, when he plunged into the turbulent nightlife of the Cuban capital with relish. His novel Our Man in Havana was published just a few weeks before Fidel Castro and his guerrillas came to power.