Gay Filmmaker Rosa von Praunheim is 80Lucky Child
As productive as ever, he has recently made a documentary about the German singer Rex Gildo (who hid his homosexuality all his life and eventually committed suicide), supervised a retrospective of his own work, published a novel and written the libretto for a musical adapted from one of his most famous feature films. A portrait of the artist-activist with interviews from several people close to him, including comic book writer Ralf König, producer Regina Ziegler and journalist Brandon Judell.